Formulaire 230
Des dons pour notre cause
Pour les anciens amifrans qui souhaitent soutenir financièrement l'association. Merci d'avance
Sursa informatii: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/230_OPANAF_15_2021.pdf​
​
INSTRUCÈšIUNI privind completarea formularului 230 " Cerere privind destinaÈ›ia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat "
I. Depunerea formularului
1. 1.1. Formularul se completează È™i se depune de către persoanele fizice care realizează următoarele venituri din România:
- venituri din salarii și asimilate salariilor;
- venituri din pensii;
- venituri din activități independente/ activități agricole, impuse pe bază de normă de venit; - venituri din activități independente realizate în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reÈ›ine la sursă;
- venituri din drepturi de proprietate intelectuală, altele decât cele pentru care venitul net se determină în sistem real;
- venituri din cedarea folosinței bunurilor, pentru care venitul net se determină pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe baza normelor de venit.
Contribuabilii completează formularul în următoarele situaÈ›ii:
a) au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii, È™i solicită restituirea acestora;
b) dispun asupra destinaÈ›iei sumei reprezentând până la 3,5 % din impozitul anual, pentru susÈ›inerea entităților nonprofit care se înfiinÈ›ează È™i funcÈ›ionează în condiÈ›iile legii sau unităților de cult.
1.2. Contribuabilii nu pot dispune asupra destinaÈ›iei unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat pentru indemnizaÈ›iile prevăzute la art. XI È™i art. XV din OrdonanÈ›a de urgență a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea ÅŸi completarea unor acte normative, precum ÅŸi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecÅ£iei sociale în contextul situaÅ£iei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări È™i completări prin Legea nr.59/2020, È™i în OrdonanÈ›a de urgență a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaÅ£ilor ÅŸi angajatorilor în contextul situaÅ£iei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările ulterioare.
2. Termen de depunere - până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului, sub sancÈ›iunea decăderii.
3. Organul fiscal central competent Formularul se completează în două exemplare:
- originalul se depune, după caz, la:
a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îÈ™i are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieÈ™te efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
b) organul fiscal central competent, potrivit legii, pentru administrarea contribuabililor persoane fizice, fără domiciliu fiscal în România.
- copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.
4. Modul de completare și depunere
4.1. Formularul se completează de către contribuabili sau de către împuterniciÈ›ii acestora, potrivit dispoziÈ›iilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările È™i completările ulterioare, înscriind corect, complet È™i cu bună-credință informaÈ›iile prevăzute de formular.
4.2. Persoanele fizice care optează pentru direcÈ›ionarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pentru susÈ›inerea mai multor entități nonprofit/unități de cult, precum È™i pentru acordarea de burse private, completează în mod corespunzător formularul “Anexă nr.... la Cererea privind destinaÈ›ia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat". În această situaÈ›ie, se completează corespunzător căsuÈ›ele prevăzute în formularul 230, cu numărul anexelor completate È™i depuse împreună cu acesta.
4.3. Cererea se depune împreună cu anexele completate, dacă este cazul, în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poÈ™tă, cu confirmare de primire.
4.4. Formularul “Anexă nr...... la Cererea privind destinaÈ›ia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat" se depune numai cu formularul 230.
4.5. Formularul se pune gratuit la dispoziția contribuabilului, la solicitarea acestuia.
4.6. Formularul poate fi depus și prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii. II. Completarea formularului
5. În rubrica "Anul" se înscrie anul pentru care se completează formularul, cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2020).
6. Secțiunea I "Date de identificare a contribuabilului"
6.1. În caseta "Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală" se înscrie codul numeric personal al contribuabilului sau numărul de identificare fiscală atribuit de către AgenÈ›ia NaÈ›ională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
6.2. În rubricile "Nume" È™i "Prenume" se înscriu numele È™i prenumele contribuabilului.
6.3. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
7. SecÈ›iunea II "DestinaÈ›ia sumei reprezentând până la 3,5 % din impozitul anual pentru susÈ›inerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum È™i pentru acordarea de burse private, conform legii"
​
7.1. Bursa privată - căsuÈ›a se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private conform legii È™i solicită restituirea acestora.
7.1.1. Contract nr./data - se înscriu numărul È™i data contractului privind acordarea bursei private.
7.1.2. Sumă plătită (lei) - se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată.
7.1.3. Documente de plată nr./data - se înscriu numărul È™i data documentelor care atestă plata bursei private.
7.1.4. Contribuabilii vor prezenta organului fiscal competent, în copie cu menÈ›iunea "conform cu originalul", contractul privind bursa privată, precum È™i documentele de plată pentru aceste burse.
7.2. SusÈ›inerea unei entități nonprofit/unități de cult - căsuÈ›a se bifează de către contribuabilii care solicită virarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pentru susÈ›inerea entităților nonprofit/unităților de cult.
7.2.1. CăsuÈ›a ”OpÈ›iune privind distribuirea sumei pentru o perioadă de 2 ani”- se bifează în cazul în care contribuabilul solicită prin cerere distribuirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit datorat pentru acelaÈ™i beneficiar pentru o perioadă de 2 ani. Solicitarea poate fi reînnoită după expirarea perioadei de 2 ani.
7.2.2. Cod de identificare fiscală a entității nonprofit/unității de cult - se înscrie codul de identificare fiscală a entității nonprofit/unității de cult pentru care se solicită virarea sumei.
7.2.3. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult - se înscrie denumirea completă a entității nonprofit/unității de cult.
7.2.4. Cont bancar (IBAN) - se completează codul IBAN al contului bancar al entității nonprofit/unității de cult.
7.2.5. Procentul din impozit – se completeză cu procentul din impozitul pe venit pe care contribuabilul optează să-l vireze către entitatea nonprofit/unitatea de cult, care nu poate depăși plafonul admis de lege de 3,5% din impozitul pe venit datorat.
7.2.6. Suma - se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entității nonprofit/unității de cult, determinată prin aplicarea procentului înscris la rd.7.2.5. asupra impozitului pe venit datorat. În situaÈ›ia în care, contribuabilul nu poate determina suma, rubrica nu se completează.
7.2.7. Dacă suma rezultată prin aplicarea procentului din impozit înscris în cerere, pentru susÈ›inerea entităților nonprofit/unităților de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată depășeÈ™te plafonul admis de lege reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată.
8. SecÈ›iunea III "Date de identificare a împuternicitului"
8.1. Se completează numai în cazul în care direcÈ›ionarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pentru susÈ›inerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum È™i pentru acordarea de burse private se realizează prin împuternicit, desemnat potrivit Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările È™i completările ulterioare.
8.2. În caseta "Cod de identificare fiscală" se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
8.3. În rubrica "Nume, prenume/Denumire" se înscriu, după caz, numele È™i prenumele împuternicitului sau denumirea acestuia.
8.4. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.